Konsultacje psychologiczne / interwencja kryzysowa

To jedno lub kilka spotkań, mające na celu, poznanie pacjenta od strony emocjonalnej. Gabinet terapeutyczny to bezpieczne otoczenie, w którym możemy wspólnie przyjrzeć się temu, co pacjenta boli, odbiera mu siły do działania. Pacjent może opowiedzieć o swoim bólu, strachu, gniewie czy bezradności, wykrzyczeć czy wypłakać, doświadczyć w nowy sposób siebie i zobaczyć, skąd się wziął jego ból i cierpienie. Jakie są jego złe i dobre skutki, zastanowić się, co chce zrobić dalej i podjąć próby nowego sposobu działania, by poczuć się szczęśliwym.

Te spotkania służą do:

• rozpoznania problemu pacjenta,
  • określenia objawów i sposobów radzenia sobie z nimi,
  • diagnozie przyczyn powstania problemu,
  • poznaniu funkcjonowania osobowości,
  • zgromadzenia informacji z przeszłych doświadczeń pacjenta,
  • ustalenia celów i oczekiwań pacjenta,
  • zaplanowania leczenia z wykorzystaniem odpowiednich metod, takich jak psychoterapia indywidualna, interwencje kryzysowe lub psychoterapia par, małżeństw i rodzin.

Te spotkania często stanowią wstęp do dalszej terapii. Podczas konsultacji psycholog może skierować pacjenta do innego specjalisty, jeśli uzna, że przedstawiony problem ma podłoże inne niż psychologiczne.

Spotkania z psychologiem w Jaworznie mają charakter 50 minutowych sesji, umożliwiających dogłębną analizę i zrozumienie problemów pacjenta. Dzięki temu możliwe jest, pełne dostosowanie późniejszej psychoterapii do indywidualnych potrzeb pacjenta, tak by przyniosła jak najlepsze efekty. Koszt konsultacji psychologa określa cennik.